Blog

Hoe creëer je een pakkend design voor etiketten?

0
Etiketten laten maken

Ben je ondernemer en verkoop je (zelfgemaakte) producten? Dan is het goed om je bewust te zijn van de invloed van je etiketten. Dit geldt niet alleen wanneer je producten in een winkel of showroom verkoopt, maar ook wanneer je ze vanuit een magazijn verkoopt of wanneer je foto’s online zet, voor je sociale media kanalen of website bijvoorbeeld. In dit artikel vertellen we je waar je op moet letten met betrekking tot de verpakking en etiketten, zodat je je producten succesvol op de markt kunt brengen.

Waar laat je etiketten maken?

Voordat je begint met het maken van etiketten, is het verstandig om te bekijken waar je ze laat maken. Bij het etiketten laten maken kun je voor verschillende sites kiezen, maar de een is beter dan de andere. Sommige sites hebben namelijk speciale functies die je helpen bij het creëren van een pakkend design. Een goed voorbeeld hiervan is Avery. Met behulp van hun software kun je de mooiste etiketten maken. Het voordeel is ook dat je met behulp van dit soort software zeker weet dat het door jou gemaakte design passend is voor het maken van een etiket. Bij Avery ben je dus aan het juiste adres voor het ontwerpen én laten maken van etiketten.

Richt je op de volgende factoren

Er zijn allerlei factoren waar je op moet letten bij het maken van etiketten. De belangrijkste zijn de informatie, de uitstraling, de boodschap die je over wilt brengen en het trekken van de aandacht. Te beginnen bij de informatie: deze moet duidelijk zijn, maar wel kort. Te veel informatie maakt het etiket onaantrekkelijk. Wil je voor marketing doeleinden een verhaal vertellen met jouw producten? Dan kan het interessanter zijn om dit los op een flyer te zetten in plaats van op het etiket. Denk daarnaast ook aan de uitstraling: heb je een ecologisch product? Dan kun je het beste groene en natuurlijke kleuren gebruiken, omdat hier automatisch al de associatie met duurzaamheid wordt gelegd. Maak het etiket niet te druk, maar wel pakkend. Groen en blauw zijn kleuren die als positief en betrouwbaar beschouwd worden en zijn dus zeer geschikt voor het etiket. Vermijd daarbij standaard vormen; deze trekken de aandacht van de klant niet. Vermeld de naam van het bedrijf en het specifieke product ook duidelijk, zodat jouw product goed herkenbaar is.

You might be interested in …